PO 8: Jak se buduje značka sportovce až ke globální světové hvězdě?

Viktor Valta

Jak se pracuje s mladými fotbalovými talenty a jak se špičkovými sportovci, jako je např. Ondřej Synek, jeden z nejlepších veslařů na světě, nebo Ester Ledecká, nej snowbordistka ČR? O to se přišel podělit Viktor Valta, jeho sportovní manažer ve SPORT INVEST Marketing, a. s.

Další zápisky z Podnikej Odolně 8: Jak se lítá vzhůru.

PO 8: Miluje drony. Jak se s nimi lítá vzhůru?

PO 8: 3000 krát neuspěl, přesto zvítězil

Jak začala kariéra nadějného mladého sportovce a budoucího manažera profi sportovců? Poohlížel se po práci v oboru, který vystudoval, tedy ve sportovní manatementu. Oslovil již řadu firem, a stále nic, nula. Bylo těsně před vánoci. Říkal si, že to nechá po Novém roce. 22 tého prosince poslal přesto svůj životopis na vysněnou firmu Sportinvest…23tího přišla odpověď, že ho berou. Skvělé načasování a štěstí? Ano, zrovna odcházela jeho budoucí kolegyně na mateřskou…

Viktor nám předvedl práci s profi sportovcem na konkrétním příkladu, a to na Ester Ledecké, alpské snowbordistce.

Se svou značkou STR (eSTeR) začínala s v 16-ti letech, tehdy ještě veřejností absolutně neznámá slečna. První tiskovky, první zkušenosti s médii, první oficiální sponzoři. Prvním sponzorem byla společnost Wüstenrot.

Jaká je? Co ji pohání?

Talent + vůle + zázemí = úspěch

Ester = Obrovská cílevědomost, vše podřízeno úspěchu, extrémní vůle a zaujetí k tomu co dělá, chce být odlišná a výjimečná, introvert…

Ester v akci léto/zima

K čemu je sportovci silná agentura? Nepřeplácí ji zbytečně?

Hlavním cílem je ulehčit sportovci od všech povinností, aby se on mohl soustředit pouze na sport a vlastní sportovní výkon. A to přes zajištění a garantování příjmů, komplexní servis 24/7, každodenní kontakt. Od zajištění sponzorů, přes PR až po reprezentační smlouvy, materiál a veškeré služby. Např. jedno 14-ti dení soustředění v Americe stojí stovky tisíc korun a přepravují se stovky kilogramů materiálu…

Budování značky STR?

Hledalo se něco, co bude pro Ester přirozené a příjemné a s čím se ztotožní…a vzhledem k její složité povaze to nebylo jednoduché. Nakonec společně vymysleli pro milovnici komiksů postavu superSTR (superhrdinka, Ironmana a Capitána Ameriky). Postupně se tento prvek promítnul na kombinézy, na auto, snowboard, helmu, web, sociální sítě, komunikace a image STR. Tohoto prvku se chytli i partneři, CC použítí na plechovky, Audi je polepeno, Lina soutěží o snowboardy s touto grafikou.

Co to přineslo? Téměř nečekaný globálný růst!

Najednou začala chodit velká jména. Generálním partnerem Coca-Cola. První velká globální spolupráce s centrálou VISA, STR se stala součástí VISA týmu společně s Mikaelou Schiffrin, Kamilem Stochem, Peterem Fillem a dalšími sportovními hvězdami. Na startu kampaň s brandem Tipsport. Vrcholí podzimní kampaň se značkou Lina. STR již delší dobu spolupracuje s Audi (hlavní tváří Audi ski týmu), adidas, Atomic (tovární tým rakouského giganta).

A co sociální sítě?

Ano, a hodně. Půlka osobní zprávy Ester, půlka „pracovní/sportovní“ novinky. A to několikrát týdně. Hlavně Facebook a Instagram. Např. sama Ester se podílelal na FB celkem úspěšné a vtipné FB reklamě. 

Cesta ke světové sportovní hvězdě?

Úspěch může být pro sportovce klíčový, ale zároveň samotný výkon nezaručí marketingový úspěch, oboje je velmi úzce propojené a na sobě závislé. S úspěchem hodnota sportovce diametrálně roste. Dochází tak k posunu brandu STR mezi evropské a globální sportovní hvězdy.

Nezbývá než gratulovat a držet pěsti dál. Je vidět, že Češi umí být světoví.

Zapsal: Jaroslav Gall

Foto: David Bauer. Fotky Ester z veřejných zdrojů.

Opět bylo živo a veselo :). A tak je to správně, tak to má byť, jak zaznělo v Černých baronech.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail