#1: Jak se dělá z ruiny ráj? Aneb cesta k dokonalosti

Jak se rozjíždí špičkový hotel s plným počtem hvězd? Z ruiny udělat místo, kde dáte hostům zapomenout na všední starosti. Navíc na zámku…Pohádka to rozhodně nebyla, ďábel totiž spočívá v detailu… Jak na to nám představil pan Vlastimil Plch z Chateau Mcely.

První host na pátém setkání Podnikej Odolně 26.1.2017- Jak z dobrého udělat skvělé.

Jak se setkání líbilo – přečtěte si vyjádření účastníků. Video brzy.

Jak to všechno začalo?

2001 – Inéz Cusumano objevila zámek Mcely jako ruinu, zarostlý zámek, do které se zamilovala. Potká prince, Američana, který se do ní bláznivě zamiluje a stěhuje se do Čech. 2004 společně zahajují rekonstrukci Chateau Mcely a v roce 2006 vytváří místo, kde se člověk může dostat na vyšší úroveň vědomí… Feng shui, 100 leté stromy, z 90 % vlastní výroba všeho, od lustrů, závěsů, kosmetiky, ručně malovaných skleniček, až po vlastní marmelády, třídí odpad za hosty, spalují štěpku. Když Inéz v roce 2004 zašla do hospody a ptala se po řemeslnících, většina osazenstva se klepala na čelo…

Na čem si dávají záležet?

Využívají místní dodavatele, budování fér vztahů. Na prvním místě jsou kolegové, hned za nimi klienti. Důsledek? Fluktuace, to moc neznáme, u klíčových lidí je to 95 % je u nás dlouhodobě, když bych nepočítal mateřské tak 100 %. U běžných pozic jako je číšník/ kuchař tam to bude tak 70%.

Kdybych křičel na zaměstnance, znamenalo by to, že si jich nevážím…Není více nebo méně důležitá pozice/práce.

Jak vybíráte lidi?

Dle energie a úsměvu, žádné složité pohovory.

Co říkají hosté?

2-3 dni u vás jsou jako týden u moře…

V čem se odlišují?

Vlastní kosmetika, kterou si objednává i hotel Mandarin. 45% zahr. hosté 55% čeští. Český klient chce mí klid, žádná zbytečná aktivita (vytvořit tenis. kurt byla nejhorší investice…). Vše co je v Chatea Mcely, se musí blížit dokonalosti, to požadují i od dodavatelů.

Je to takový showroom řemeslníků, to nejlepší, co vyrobili, je u nás.

Ukázka balzámu vyráběného v Chateau Mcely

Ukázka balzámu vyráběného v Chateau Mcely

Poslání

Chceme přinášet mnohem více než jen pohostinnost.

Přejeme si obohacovat život našich zaměstnanců, hostů, investorů, dodavatelů, společnosti a tím i celého světa…

Hodnoty, kterých se nevzdáváme

Neustále překvapujeme naše hosty – Vážíme si zpětné vazby našich hostů a kolegů – Vzájemně se respektujeme a jsme ohleduplní ve všem, co děláme – Usilujeme o radost v životě našich klientů, kolegů a nás samých – Řešíme problémy dohromady – Jsme učící se organizací – Jsme zaměřeni na 3 P People, Planet, Profit (planetu, lidi a zisk) – Pracujeme jako rodina – Pečujeme o sebe navzájem.

Příklady spontánních reakcí zaměstnaců hotelu, kde překvapili/potěšili klienta

  • Lidský přístup zahradníka (zastavil motor traktoru, když paní s kočárkem přecházela…)
  • Opékání buřtů v nočních hodinách (kuchařka věnovala buřty, které měla nakoupené pro svou rodinu…)
  • Osobní doručení zámecké kuchyně do nemocnice
  • Soukromá lavička pro vzácné hosty
  • Zapůjčení obleku
  • Dort k psím narozeninám ze zámecké kuchyně
  • Odvoz zapomenutého plyšáka řidičem do Prahy
  • Sbírka nádobí a vybavení pro dětský domov
  • Odvoz klientů na veterinu s psíkem

***********

Závěrem bych to shrnul, že cesta ke kvalitě je dlouhá a trnitá, ale je to jediné, o co má cenu se snažit. Průměrnosti máme v Čechách moře.

Zapsal a komentoval: Jaroslav Gall

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Napsat komentář